top of page

FAQ

  • Personuppgifter
    Re-cykla kommer endast dela med sig av de personuppgifter som krävs till fraktbolag och handlare för att kunna fullfölja och leverera en beställning. Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.
  • Leverans
    Vi erbjuder alltid utlämning i butik samt hemleverans av de flesta cyklarna. För ej uthämtade paket debiteras en frakt- och administrativ avgift.
  • Retur
    Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Kontakta alltid info@recykla.se innan retur så att du kan förvissa dig om vad som gäller.
  • Ångerrätt
    Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du mejla till info@recykla.se. Re-cykla står endast för returfrakt vid godkänd reklamation.
  • Reklamation
    Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och handlaren eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Re-cykla har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Då cyklarna är begagnade kommer de ej med garanti men de ska givetvis motsvara det skick som angivits på produktsidan. Re-cykla förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.
bottom of page